יוסי גמליאל מחפש את אחיו יוחנן

הדיון על "ילדי תימן": "לא הראו להוריי שום גופה – והם קיבלו בהכנעה" - 21/06/2016

בין הדורשים בכנסת לפתוח את הפרוטוקולים בפרשה הכואבת היה גם יוסי גמליאל. אחיו יוחנן אושפז כשהיה בן תשעה חודשים, ולהורים אמרו שהוא נפטר. "אנשים שעלו לארץ קיבלו את המצב לא מתוך רצון", אמר בראיון לתכנית "חמש עם רפי רשף"



היום (שלישי) דנה הכנסת בדרישה לחשוף את הפרוטוקולים בפרשת "ילדי תימן", הפרשיה שהסעירה את המדינה בשנותיה הראשונות. בין האנשים שהופיעו בפני הוועדה בכנסת היה גם יוסי גמליאל, שמקווה לראות את אחיו שנעלם בבית החולים בגיל תשעה חודשים.

"בבית החולים קפלן אחי הרגיש לא טוב", סיפר גמליאל בראיון לתכנית "חמש עם רפי רשף", "משם העבירו אותו לבית החולים איתנים בירושלים. הוא אושפז שם מספר ימים, וכשההורים שלי הגיעו לבקר אותו בבית החולים, אמרו להם שהוא נפטר, והם קברו אותו".

"הם ניסו לברר מה קורה, אם יש או אין גופה", המשיך גמליאל, "לא הראו להם שום דבר, אז הם חזרו הביתה וישבו שבעה. אנשים שעלו לארץ קיבלו עליהם ככל הנראה בהשלמה את המצב. לא מתוך רצון, אלא מתוך הכנעה".

עוד סיפר: "ניסינו לאתר את קבורת אחי לפני כארבע שנים, לאחר פטירתו של אבי. הסבירו לנו שיוחנן היה קבור בחלקת ילדים, ובשנות ה-80 כיסו את אותה החלקה וקברו בה נפטרים אחרים. כך שבפועל לא יכולנו לגלות את הקבר ולהגיד קדיש".

הדיון על "ילדי תימן": "לא הראו להוריי שום גופה – והם קיבלו בהכנעה" - 21/06/2016 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה